Roskilde Festival 2010 is looking for 9 dedicated bloggers


ROSKILDE FESTIVAL 2010

What’s in it for you?

You get unique access to Roskilde Festival 2010, free transportation and your very own blog with thousands of readers. Not enough? How about going backstage and seeing concerts on Orange Stage – that is, on the stage itself? We get your thoughts and opinions, and you get a unique Roskilde experience not seen anywhere before – ever!

Roskilde 2010 free entrance? (In Danish)

4 Responses to “Roskilde Festival 2010 is looking for 9 dedicated bloggers”

  1. YO Roskilde – GO Roskilde!!!

    Jeg er netop faldet hårdt ned i festivalstøvet over dette opslag, da jeg MÅ og SKAL være en af de ni bloggere i søger til Roskilde 2010. Den ene blogger mere dedikeret end den anden sikkert, men med garanti mig som den mest skæve, drømmende og overraskende.

    Jeg har været på Roskilde tre gange, hvor 2010 bliver mit fjerde år. I skrivende stund sidder jeg i mit shared-house i Australiens ‘musikalske og kulturelle hovedstad’ Melbourne. Her besøger jeg mine australske venner for et halvt år, venskaber der blev dannet så smukt foran scenerne og under hvide pavillioner på Roskilde Festival helt tilbage i 2005! P.t. færdiggør jeg mit speciale omhandlende Danmarks og Australiens nationale public service broadcastere (DR og ABC) og deres medietilbud til deres farverige unge. Med afsæt i medievidenskab og grundet mit fokus kan jeg forsikre jer om, at jeg er i dugfrisk berøring med ungdommens tankegang, musiske strømninger, kulturelle vibrationer og skøre tendenser – både up- and downunder.

    Sidste år på Roskilde travede jeg campingpladsen tynd i 34 grader med HD-kamera på skulderen og med DR-Ung mediearmbånd om håndleddet. Der tilrettelagde og producerede jeg programmet En alternativ Miss Roskilde 2009 til DRs ungdomssite Pirat-TV, en helt fantastisk lærerig og svedig oplevelse! Det var min afsluttende fanfarre som ‘DR-ung’er’ efter et halvt års praktik på Ungdomsredaktionens TV-program SPAM, med gothen Bjarke. Efterfølgende blev jeg ansat som studentermedarbejder, ved siden af studierne og specialeskriveri, og nu om kun fire måneder (helt præcis 24. juni) der planter jeg igen mine sandaler i danske sommermuld.

    Udover mediefaglige kvalifikationer og en stram hundesnor i ”hvad de unge vil ha”, så brænder og pumper det 27årige, energiske, skøre, vestjyskfødte kvindehjerte både tungsindigt og up-beat for musik! Jeg betegner mig selv som ‘musiker’ i den forstand, at jeg i takt med at de udøvende bruger guld på nye trommeskind og forstærkere – så svinger jeg i kor kortet til fordel for live-koncerter og køb af musik. Eksempelvis har mine første to måneder i kænguruland ført mig til Mars Volta, Kora, Brian Jonestown Massacre, Joanna Newsom, Clutch og Faith No More. Næste weekend hedder det Golden Plains Festival, hvor jeg bl.a. skal inhalere Pavement og The Big Pink, krydret med en masse lokale nye up-coming navne.

    Jeg kommer hjem fra Melbourne sprængfyldt med energi, koncertoplevelser, og med frisk festivalstøv i næseborene. Jeg har en hånd der brænder for at blogge under og ikke mindst for Roskilde Festival. I er direkte årsag til, at jeg i dag har 20 venner i Melbourne. I har været rammen for nogle af mine bedste koncertoplevelser til dags dato. I var en fantastisk location at arbejde på sidste år. Dette job er relevant for mig på så mange måder og i mere end én forstand, så hvorfor ikke opremse yderligere et par:

    – Jeg er DEDIKERET, jeg er fan og tilbagevendende Roskildegæst.
    – Jeg bruger min SU på musik og koncerter.
    – Jeg erfarede igennem mit arbejde som journalist sidste år, hvor mange historier der er på Roskilde, ikke bare foran scenerne, men også på campingpladsen, i boderne, i mediebyen og backstage.
    – Inden jeg flyttede til København, og nu Melbourne, var jeg frivillig koncertafvikler på Musikcaféen i Mejlgade, Århus.
    – Jeg føler virkelig jeg skylder Roskilde én af jeres 9 dedikerede blogge.
    – Jeg har et skævt journalistisk øje der lægger mærke til, når et festivalprogram bruger unødvendige mængder af papir til programmet. Når i husker eller glemmer desinficerende creme i toiletvognen. Når Faith No More (som jeg så i går) overrasker med deres visuals, idet de er online fra scenekanten på nettets seneste web 2.0-påfund: Chat-rouletten – tænk at være en af dem i den anden ende når Mike Patton og 20.000 mennesker råber til dig!!?? Når et band kun har røde sodavand i deres køleskab? Og ikke mindst, når folk smiler finder jeg ud af hvorfor? Og formentlig er det fordi det atter er ugen, hvor ens hjem er Roskilde, hvor man græder af glæde på Arena, bruger hele sommerferiens budget på en uge, forelsker sig påny eller møder mennesker fra Melbourne 🙂
    – Jeg afleverer speciale sidst i juni og vender hjem til jobsøgning i den københavn’ske eller london’ske mediebranche. Jeg kan overleve som arbejdssøgende og på dagpenge, men jeg knokler konstant for at differentiere mig og gøre mig uundværlig og kompetent. Derfor betragter jeg ’Blogger på Roskilde 2010’ som et enormt plus på CVet og i kan forvente at jeg vil yde mit bedste, vil give jer min tid og levere en kreativ, personlig, skæv, humoristisk og professionel blog.
    – Sidst med ikke mindst, vil jeg være så pavestolt over at arbejde for Roskilde Festival!

    Håber at jeg er sød musik i jeres ører! Venter ved postkassen på svar!

    Hi-5 fra Mille

  2. Christa Wulff Says:

    I don’t care! I’m going to Roskilde Festival this year!

    Last year I didn’t, because none of my friends had time or were too lazy to do it, but this year I will!
    I’m sending out an e-mail today, letting them know that I’ll be there, and they can join me if they want – and if not, I’ll go alone and It’ll be an experiment on how to go to Roskilde Festival alone, who I meet and how that turns out.

    I will use the blog to document the “alone experience” on RF, but more importantly; the concerts..painting pictures with my pen on how the whole festival celebrates life, sommer and music – all with a humanitairy perspective.

    I love to write, I love music and I love people!

    I’m female, 34, work in a huge company, but would like to do something else soon. I have worked at RF twice – first time as a parking guard, second time with the non-food stands, and the best part of Roskilde Festival is the atmosphere, it’s great not matter if it’s raining or the sun shining from a blue sky. The best concerts are with bands you did not know that well already, but turned out to be a great experience! I have discovered both Blue foundation and Teitur that way..

    Pick me, pick me!!

  3. Lorentzen Says:

    Når nu i søger hele 9 bloggere, er det vel for at komme med så mange forskellige vinkler som muligt?

    Så har jeg et prima foreslag. Hvad med at lade en FESTIVAL-JOMFRU som mig være en af de 9? Jeg er flydende på engelsk og dansk, og snakker et godt tysk, samtidig med at jeg er fremme i skoene og udadvendt. Jeg har derfor gode forudsætninger for at komme ud til pøbelen!

    Brænder for at skrive, og er dedikeret til et smukt og levende sprog, mens jeg har et indædt had til det flade og overfladiske. Er i besiddelse af min egen form for gonzo inspirerede stil, og er god til at spotte det magiske i historien og fortælle den videre. Jeg har hverken erfaring med festivaler eller koncerter (bortset fra en creamy koncert som 8 årig) men det vil ikke på nogen måde gøre mig mindre kvalificeret, det vil bare give et helt nyt billede af Roskilde Festival!

    Kan i forestille jer Roskilde festivalen set gennem mine uskyldige, blå øjne??

    Det bliver som ens første sex-oplevelse om igen!

    Tag mig

  4. and what should I do when I would like to enter? or is it just for Danish?

Leave a Reply

